Een logo

Een logo ontwerpen voor een nieuwe organisatie of bedrijf is vaak een zakelijke aangelegenheid. Men benaderd het vanuit het perspectief “de markt”. Hoe snel ben ik bekend bij het publiek, weten ze mijn bedrijf te vinden. Kan ik mijn product, elementen vanuit het beroep of mijn bedrijfsnaam zichtbaar maken in mijn logo. Geniet ik door het logo naamsbekendheid en krijg ik opdrachten om uit te voeren.

 

Ons logo

Het logo van Dagbeleving de Kailakkers  is ontstaan vanuit onze gedachte en visie op het ondersteunend mogen zijn aan kwetsbare ouderen. Hierbij zijn de menselijke aspecten van het leven, van zowel de ouderen en de medewerksters, de leidraad geweest om te komen tot de bloem met het hart.

Dat het (rode) hart symbool staat voor de liefde en het leven is alom bekend. Vaak symboliseert het hart ook bepaalde eigenschappen van een persoon. Denk hierbij aan de gezegden; “Die heeft het hart op de juiste plaats” of “Een hart van goud hebben”. Of “Elk hart heeft zijn smart” elk mens is uniek en kent zijn eigen problemen en verdriet waar we rekening mee moeten houden.

De bloem symboliseert een persoonlijke boodschap, ook wel de taal van de bloemen genoemd. “Zeg het met bloemen” zoals: natuurlijke liefde, nieuw leven, optimisme, plezier, vitaliteit, afscheid, verdriet en blijdschap.

Twee gezegden staan hierbij voor ons centraal en vanuit deze betekenis willen wij werken;

-          Liefde voor de ouderen; het is de kunst om voor de kwetsbare ouderen een boeketje te maken met de              bloemen uit je eigen tuintje

-          Bloemen geef je niet met je handen maar met je hart

 

Medewerksters en vrijwilligers Dagbeleving de Kailakkers